Украіна
КАФЕДРА КОМП'ЮТЕРИЗОВАНИХ ЕЛЕКТРОТЕХНІЧНИХ СИСТЕМ ТА ТЕХНОЛОГІЙ
Донизу

Галузь знань:  
"Електрична інженерія"

Спеціальність:  
"Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка"

Освітньо-професійна програма : "Електротехнічні системи електроспоживання"


Енергетично! Сильно! Перспективно!


   
Загальні відомості про спеціальність.

Об'єктами вивчення спеціальності є електротехнічні системи для транспортування й розподілу електроенергії як в промисловості, так і орієнтовані на бортове використання. Крім того, вивчаються усі види систем автоматичного й автоматизованого керування і контролю в складі названих систем.

Одним з пріоритетних напрямів розвитку економіки України є розвиток електроенергетики. Електрична енергія є найбільш універсальною, легко змінюваної в інші види енергією, яка визначає її широке впровадження в різні галузі діяльності людини. Сьогодні вже просто не можливо уявити собі область господарства, де не використовується електрична енергія в тому чи іншому її вигляді.

Система розподілу електричної енергії є однією з найважливіших систем, яка забезпечує доступ будь-якого споживача електроенергії до енергетичних ресурсів. Така система забезпечує споживача не тільки енергією, вона дозволяє маневрувати енергетичними потоками, погоджувати і захищати джерела, приймачі, а також лінії передачі енергії в штатних і позаштатних ситуаціях, забезпечує гнучке резервування як підключень так і потужностей.

Цілком очевидно, що практично з моменту зародження аеропорти є одним з найважливіших і відповідальних споживачів електроенергії. Сьогодні, коли енергоспоживання аеропортів може не тільки посперечатися з найбільшими промисловими об'єктами, але і вимагає особливої ??якості і безвідмовності, роль систем розподілу електричної енергії для аеропортів набуває особливе значення. Ця особливість систем розподілу електричної енергії для аеропортів дозволяє говорити не тільки про особливий статус і кваліфікації фахівців у даній області, але й розглядати такі системи як показові прототипи для будь-яких відповідальних споживачів електроенергії.

Однією з найважливіших систем (у загальній структурі енергоспоживання аеропорту) є система світлосигнального забезпечення польотів. При виконанні зльоту, заходу на посадку і посадки пілот повітряного судна повинен обов'язково бачити певну кількість аеродромних вогнів, які забезпечують йому надійний візуальний контакт із землею при поганій видимості вдень і вночі. Таким чином, системи світлосигнального забезпечення польотів на аеродромах цивільної авіації разом з наземними радіотехнічними системами забезпечення заходу на посадку в складних метеорологічних умовах роблять безпосередній вплив на рівні безпеки і регулярності польотів у зоні аеродрому.

Сучасна світлосигнальна система аеродрому містить більше тисячі аеродромних вогнів різного функціонального призначення. управління такою просторово розподіленої інформаційної системою безпеки польотів є досить складним завданням, вирішення якої потребує максимального залучення засобів автоматизації. Сьогодні завдання по управлінню світлосигнальної системою, а також автоматичний контроль всіх її елементів вирішується за допомогою комп'ютерів, комп'ютерних технологій і відповідного програмного забезпечення.

Таким чином, якщо Ви вирішили стати фахівцем в області систем розподілу електричної енергії для аеропортів, то Ви прийняли одне з оптимальних рішень.


   
Основні риси предметної області спеціалізації.

У рамках освітньо-професійної програми ведеться підготовка фахівців для роботи на експлуатаційних підприємствах, в енергетичних службах аеропортів, на промислових підприємствах і в центрах по технічному обслуговуванню й сертифікації силового вітчизняного і закордонного електроустаткування, його електронних систем керування й обліку.

Системи розподілу електричної енергії є одними з найважливіших систем, які обесечівают безперервне функціонування будь-якого сучасного промислового або сельскохозяйского підприємства, заводу, організації, офісу, лікарні, банку, спортивного комплексу, і.т.д. Не виключенням є і сучасні аеропота. системи розподілу електричної енергії включають в себе лінії електропередачі, силові підвищують і знижують трансформатори, комутуючу і захисну апаратуру.

Всі елементи сучасних систем розподілу електричної енергії, як правило, контролюються і управляються комп'ютеризованими системами, що управляють. Оскільки сучасні аеропота є об'єктами з підвищеними вимогами безпеки та надійності, системи розподілу електричної енергії для аеропота є одними з найскладніших і автоматизованих систем.

Сучасна світлосигнальна система аеродрому містить більше тисячі аеродромних вогнів різного функціонального призначення, які розташовані практично на всій території льотного поля за певною схемою. Кожен вогонь являє собою сучасне оптичний пристрій з безліччю спеціальних характеристик, що забезпечує його видимість в умовах туману, димки, дощу і снігу, вночі і в денний час.

Для електрозабезпечення аеродромних вогнів використовується силова напівпровідникова техніка з мікропроцесорним управлінням. Дистанційне керування всієї світлосигнальної системою і автоматичний контроль всіх її елементів на льотному полі аеродрому виконується за допомогою комп'ютерів і комп'ютерних технологій. Тим самим, за допомогою спеціального програмного забезпечення оператор може керувати як всієї світлосигнальної системою, так і її окремими сегментами або навіть окремими вогнями.

Практично всі технологічні процеси вимагають надійного і високоякісного енергозабезпечення. Для більш надійного енергозабезпечення відповідальних енергоспоживачів (у числі яких знаходяться і аеропорти) широко застосовуються автономні електростанції різних потужностей в рівня резервування. Сучасні автономні електростанції також забезпечуються комп'ютеризованими системами контролю і управління всіма режимами роботи.

Підводячи підсумок короткому огляду сучасних рис предметної області для даної спеціалізації, хочеться особливо підкреслити - сьогодні провідну роль відіграє глибоке освоєння технологій сучасного автоматизованого та автоматичного управління, управління яке широко застосовує комп'ютерні методи і забезпечення.


   
Особливості підготовки фахівців з даної спеціалізації.

Система розподілу електричної енергії для аеропортів, які відносяться до категорії особливо відповідальних споживачів, формує відповідні вимоги на рівень і якість підготовки фахівців. При підготовці таких фахівців вкрай важливим є:

  • глибока теоретична підготовка на основі наступних основних дисциплін: теоретичні основи електротехніки, обчислювальна техніка та програмне забезпечення, електричні машини та апарати, метрологія та вимірювальна техніка, промислова електроніка, джерела електричної енергії та системи електропостачання, інформаційно-керуючі системи, енергозбереження та математичне моделювання та ін.;
  • можливість у своїй практичній діяльності використовувати новітні наукові технології проектування, серійного виробництва, сертифікації, експлуатації та ремонту електроенергетичних і світлотехнічних систем аеропортів, промислових і сільськогосподарських підприємств;
  • загальнотехнічна і економічна підготовка.

Особливі можливості в підготовці фахівців.
Науково-технологічна база для підготовки фахівців.

Фахівці та студенти Інституту електроніки та систем управління проводять спільні наукові дослідження в галузі візуального аеронавігаційного забезпечення польотів на аеродромах цивільної авіації з фірмами АТ ELTODO, підрозділ ELECTROSIGNAL, TRANSCON (Чехія), HONEYWELL (Німеччина), AFL IMPEX c.r.o. (Чехія - Україна).

Названі вище фірми є провідними світовими виробниками світлосигнального обладнання аеропортів. Світлосигнальне обладнання фірми АТ «ELTODO», експлуатується практично у всіх аеропортах України. Світлосигнальна система аеродромів ІІ та ІІІ категорії виробництва фірми «HONEYWELL» (Німеччина) нещодавно введена в експлуатацію в провідному аеропорту Україна - міжнародному аеропорту «Бориспіль».

Науково-технічне співробітництво фахівців інституту з фахівцями закордонних фірм проявляється у формі обміну науково-технічною інформацією, спільного проведення наукових досліджень, спрямованих на розробку і створення нових зразків світлосигнального обладнання аеродромів, підвищення ефективності експлуатації світлосигнальних систем в аеропортах України, сертифікації нового обладнання світлосигнальних систем. перспективним напрямком науково-технічного співробітництва є також загальна розробка нормативно-технічної документації в галузі світлосигнального забезпечення польотів на аеродромах цивільної авіації, основною метою якої є максимальна адаптація нормативних документів до стандартам і рекомендаціям ІКАО.

Фахівці кафедри безпосередньо беруть участь у процесі сертифікації світлосигнального обладнання закордонних фірм в Україні. Сертифікати України на світлосигнальне обладнання видані фірмам «Сіменс», «ELECTROSIGNAL», «TRANSCON», «HONEYWELL», «IDMAN».

За погодженням з керівництвом фірми «TRANSCON» (Чехія) в інституті розроблена система охоронної сигналізації аеродромних вогнів. експлуатаційні випробування системи проводилися в міжнародному аеропорту «Київ» (Жуляни).

У рамках загального науково-технічного співробітництва з фірмою «AFL IMPEX cro», що представляє інтереси фірми «ELTODO», фахівцями кафедри проводяться консультації з технічного переоснащенню світлосигнального обладнання провідних аеропортів Україна. Прикладом може служити розроблена в інституті нова програма технічного переоснащення наземного світлосигнального обладнання міжнародного аеропорту «Київ» (Жуляни). Робота виконувалась у сфері науково-дослідних робіт, які фінансувалося Київською міською державною адміністрацією.

Для модернізації обладнання фірми «ELTODO», яка тривалий час експлуатується в аеропортах України, розроблені нові блоки управління для регуляторів яскравості типу ZKP-T четвертого і п'ятого поколінь із застосуванням вітчизняної елементної бази і з поліпшеними технічними характеристиками. Експлуатаційні випробування дослідних зразків проводяться в аеропорту «Київ» (Жуляни).

За погодженням з керівництвом аеропорту «Бориспіль», в якому введена в експлуатацію світлосигнальна система виробництва фірми «HONEYWELL» (Німеччина), в інституті виконуються теоретичні наукові дослідження, метою яких є контроль і забезпечення показників надійності світлосигнального обладнання в умовах експлуатації.

У безпосередньому науковому контакті з представниками фірми «HONEYWELL» (Німеччина) розробляється інструкція з використання світло-сигнальної системи у випадках відмов окремих її елементів. Дана робота виконується фахівцями інституту та науково-виробничої фірми "Авіатехсервіс" в рамках господарського договору між університетом та аеропортом «Бориспіль».

Особливості підготовки та працевлаштування студентів кафедри ЕіС

  Докладніше

Кращі випускники інституту, які пройшли курс навчання за даною спеціальності, проходять, як мінімум, двотижневе стажування за кордоном на фірмі, яка є виробником даного світлосигнального обладнання, за результатами якого отримують відповідний сертифікат на право технічного обслуговування світлосигнального обладнання певного типу.

Фундаментальна підготовка в галузі світлотехніки і електротехніки надає можливість фахівцям працювати не тільки в авіаційній області, а й практично у всіх областях промисловості і транспорту.


   
Перспективи розвитку спеціалізації.

Найближчим часом спільно з закордонними фірмами передбачається почати створення наукової комплексної програми, спрямованої на проведення структурної модернізації нових світлосигнальних систем аеропортів і систем їх електропостачання, яка буде узгоджена з ІКАО.

На даний час аеропорти України оснащуються сучасним світлосигнальним устаткуванням виробництва низки провідних у цій галузі закордонних фірм, таких як «Сіменс», «HONEYWELL» (Німеччина), «ELECTROSIGNAL» (Чехія), «IDMAN» (Фінляндія), «TRANSCON» (Чехія) та інші. Це створює прекрасні перспективи для випускників даної спеціальності.

Крім того, відродження маленьких аеропортів і стрімкий розвиток великих регіональних аеропортів в нашій країні висуває підвищені, і що більш важливо, сучасні вимоги до рівня підготовки фахівців у даній області, так як від кваліфікації фахівців залежить безпека і регулярність польотів повітряних суден, а також життя та здоров'я пасажирів. Таким чином, має місце гостра потреба в кадрах володіють сучасної технологічної культурою.


Сторінка кафедри Кафедра КЕСТ
  2013, ІІДС, НАУ, Київ
На початок сторінки Догори

© ELTE WEB DESIGN,   2003-2013.